Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

παπα-Μάρκος.....μια μορφή της Γλυφάδας,έφυγε για τους ουρανούς...

Τον παπα Μάρκο τον γνώρισα γύρω στο 1972....μια Κυριακή με πήγε ο παπούς μου στο ιερό του Αγίου Κωνσταντίνου να ντυθώ παπαδάκι....στολές πολλές και πολύ όμορφες...σχεδόν από το ίδιο ιερατικό ύφασμα...παιδιά πολλά,όσα δεν έχω δει πουθενά...κι εγώ με τη λαμπάδα στο ευαγγέλιο...όμως ήμουν σε τέτοια άγνοια που μετά το τέλος του ευαγγελίου επέστρεψα στο ιερό όχι από το αριστερό πορτάκι αλλά από την Ωραία Πύλη....κι όμως ο παπα Μάρκος δεν μου είπε τίποτα....τον θυμάμαι να διαβάζει και να γονατίζει συγκεντρωμένος,να πιάνει το ζέον από τα χέρια μου και να ρίχνει το περιεχόμενο στο Άγιο Ποτήριο,τον θυμάμαι σε Επιτάφιους να ψέλνει κι εμείς να θέλουμε να κρατήσουμε κάτι ''καλό'',ένα εξαπτέρυγο ή τον Σταυρό κι ας παίρναμε στο τέλος φαναράκι...Οργάνωνε συχνά και εκδρομές σε μοναστήρια και ναούς άλλων περιοχών και περνούσαμε όμορφα ως πιτσιρικάδες,γνωρίζοντας διάφορα μέρη, σε μια εποχή (αρχές δεκαετίας 70),που οι μετακινήσεις ήταν σαφώς δυσκολότερες....Πέρασαν κάποια χρόνια και τον ξαναβρήκα στον Άγιο Δημήτριο του Γκολφ....εκεί στα ''ξεχασμένα'' τότε...με λίγο κόσμο...κι εγώ πια μεγαλύτερος...κι όμως ξαναέγινα παπαδάκι και το ευχαριστήθηκα...κι εκείνος με μια ταπεινή στολή εξακολουθούσε με την ίδια ζέση.....κι όποτε με συναντούσε,όσα χρόνια κι αν είχαν περάσει με θυμόταν με το όνομά μου.....
Φέτος,2014,στα τέλη του Μάρτη ο παπα-Μάρκος έφυγε για τους ουρανούς....εγώ του χρωστάω την είσοδό μου στο Ναό....άλλοι του χρωστάνε περισσότερα ίσως...όμως όλη η Γλυφάδα κέρδιζε από την παρουσία του...και τώρα πάλι θα φροντίζει από ψηλά...Παπα Μάρκο σ ευχαριστούμε...να είσαι αναπαυμένος.....καλή Ανάσταση
.....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου